Мета: поглибити знання дітей про свою Батьківщину, про символи України, традиції українського народу, красу і неповторність рідного краю.
Продовжити ознайомлення з Конституцією України;
розвивати увагу, уяву,
мислення, словниковий запас, мовлення, вміння користуватися картою України;
виховувати любов до
Батьківщини, української мови, бажання примножувати кращі надбання народу,
берегти природу.
Обладнання: Карта України,
Конституція України, зображення державних символів, вишиті рушники, український
національний одяг, грамзапис, коровай, квіти вирізані з кольорового паперу,
плакати з написами.
Учитель. Дорогі діти! У світі немає нічого вищого, дорожчого, як рідна Вітчизна, бо вона дала нам крила для польоту, відкрила цей чарівний дивосвіт, вона, як мати у світі – одна.
Україна – це наш
рідний край, наша дорога і мила Вітчизна, земля, де ми народилися, уперше
побачили і пізнали світ, почули колискову пісню, рідну мову, відчули любов і ласку
– це наша найдорожча у світі Батьківщина. Вона для кожного з нас одна, як і
мама, бо –
Можна все на
світі вибрати, сину,
Вибрати не можна
тільки Батьківщину.
Так писав відданий
син України Василь Симоненко, поет, патріот і мужній громадянин. Як і рідну
матір ми не вибираємо, так і Батьківщину людина не вибирає, але прикипає до неї
всім серцем, як і до рідної неньки, проймається великою і світлою любов’ю на
все своє життя. От ми з вами і почнемо нашу дорогу до знань з найсвітлішого – з
любові до рідного краю.
Кожен народ
любить свою батьківщину, робить усе для процвітання своєї держави, для її
слави, свободи, незалежності. Ми живемо в Україні, волелюбній, мирній державі,
і теж усім серцем любимо нашу милу, дорогу країну, хочемо, щоб вона стала
процвітаючою, сильною, завжди була вільною і незалежною, бо всі ми громадяни
нашої Вітчизни, патріоти, люблячі сини і дочки України.
(В клас заходять
хлопчик і дівчинка в українських костюмах. Інсценізація вірша Ю.Шкрумеляка
«Українські діти»)
Учитель. Хто ти, хлопчику маленький?
Учень. Син я України - неньки!
Українцем я зовуся –
Й тою назвою
горджуся!
Учитель. А по чім тебе пізнаю?
Учень. По вкраїнському звичаю.
В мене вдача щира й
сміла,
І відвага й духу й
тіла,
І душа моя здорова,
Українська в мене
мова.
Учитель. Хто ти дівчинко маленька?
Учениця. Доня України - неньки.
Українкою зовуся –
Й тою назвою горджуся!
Ой, вдягнуся у неділю
У вишивану сорочку,
У червону спідничину
І в коралі на
шнурочку –
Заплету я свої коси
І візьму віночок з
рути,
Ще й васильком
заквітчаюсь,
Чи від мене кращій
бути?
Учень. Всі ми – діти українські,
Український славний
рід,
Дбаймо, щоб про нас
маленьких
Добра слава йшла у
світ!
Учениця. Все, що рідне, хай нам буде
Найдорожче і святе,
Рідна віра, рідна
мова,
Рідний край наш над
усе!
Разом. Присягаєм : наш край рідний
Над усе любити,
Рідний народ шанувати
І для нього жити.
(Учні сідають за парти, вчитель продовжує розповідь)
Учитель. Ось погляньте на карту Європи. Тут багато є різних країн. Кожна з них має свою територію і свої
символи. Земля кожної держави – її недоторкана власність, яку вона готова
оберігати від ворогів. Україна, наша Батьківщина, розміщена у центрі
Європи. Вона також має свою землю, мову,
культуру, історію, звичаї, традиції та державні символи.
Які ж державні
символи України?
(Діти відповідають.
Учитель вивішує на дошку плакати з зображеннями символів. Учні розповідають
вірші)
1-й учень.
Герб.
Наш герб – тризуб,
Це воля, слава й сила;
Наш герб – тризуб.
Недоля нас косила,
Та ми зросли, ми є,
Ми завжди будем,
Добро і пісню
Несемо ми людям.
Н.Поклад.
2-й учень. Прапор.
Прапор – це державний символ,
Він є в кожної держави;
Це для всіх ознака сили,
Це для всіх ознака слави.
Синьо-жовтий прапор маєм.
Синє – небо, жовте – жито;
Прапор свій оберігаєм,
Він святиня; знають діти.
3-й учень. Державний Гімн
Слова палкі,
Мелодія врочиста, -
Державний Гімн
Ми знаємо усі.
Для кожного села,
Містечка, міста –
Це клич один
З мільйонів голосів.
4-й учень. Це наша
клятва,
Заповідь священна,
Хай чують друзі й вороги,
Що Україна вічна,
Незнищенна,
Від неї лине слава навкруги.
(Прослухування Гімну України)
Учитель. Діти, як потрібно себе вести, коли вносять прапор України, та лунає Гімн
України? Чому?
(Гімн – це урочиста
пісня, символ патріотизму і національного єднання. «Гімн» - грецького
походження – похвальна пісня).
Україна як самостійна
держава має свої державні символи, про що записано в Основному Законі країни
конституції України.
(Демонструю
Конституцію Украйни. Зачитую статті)
Кожна країна має свою
столицю. Як називається наша столиця?
(Розповідь про Київ,
показ на карті, демонстрація ілюстрацій).
Україна – чарівний і
квітучий край. Через усю Україну з півночі на південь, протікає Дніпро, одна з найбільших
річок Європи, і впадає у Чорне море. З півдня нашу Вітчизну омиває ще одне море
Азовське. На заході здіймають у небо
свої вершини гори Карпати. На півночі ростіть густі ліси – це Полісся, а далі
на південь поступово змінюються природні пейзажі, переходячи у степи. Ось така
природа України, вона неповторна своєю красою.
5-й учень. Батьківщина.
Ось повзе мурашка,
Он хлюпоче річка.
Не зривай ромашку
Не топчи травичку.
В зелені діброва,
В китицях ліщина.
Глянь, яка чудова
Наша Україна.
Журавлі над лугом
Линуть рівним клином,
Будь природі другом,
Батьківщині – сином.
Учитель. Для кожного із нас найдорожче те місце, той край де ми народилися, зробили
свій перший крок, сказали своє перше слово, де ходили в дитячий садок, до
школи.
6-й учень. Є багато країн на землі,
В них озера, річки і долини…
Є країни великі й малі,
Та найкраща завжди Батьківщина.
7-й учень. Є багато квіток запашних,
Кожна квітка красу свою має,
Та гарніші завжди поміж них
Ті, що квітнуть у Рідному Краю.
8-й учень. Є багато пташок голосних,
Любі-милі нам співи пташині,
Та завжди наймилішими з них
Будуть ті, що у Рідній Країні.
9-й учень. І тому, найдорожчою нам
Є і буде у кожну хвилину
Серед інших країн лиш одна, -
Дорога нам усім «Україна»!
10-й учень. Рідний край
Під рідним небом жайворонок співа.
Я рад би знати тих пісень слова,
Я слухав, чув: співала та пташина
Одне святеє слово: «Україна»!
11-й учень. На ріднім полі шепчуть колоски
Я рад би знати тихі їх думки.
Я слухав, чув, як кожна колосина
Шептала тихо слово «Україна».
12-й учень. У ріднім краю зелен-гай шумить.
Я знати рад, про що він мріє-снить…
Я слухав, чув, як кожна деревина
Шуміла ніжно слово «Україна».
13-й учень. Тепло долонь і розуму, і серця
Я Україні милій віддаю.
Люблю твої поля, річки й джерельця,
Люблю Вітчизну дорогу мою!
Учитель. А що треба для того, щоб наша Батьківщина процвітала, щоб росли ми у мирі і
злагоді? Що треба для того, щоб відчути себе справжнім патріотом, громадянином
своєї Вітчизни? (Відповіді учнів)
А зараз кожен із
вас подумає, прислухається до свого серця і скаже заповітні і щирі слова про
Україну. Слова, що йдуть від серця – найщиріші і найтепліші. Тому настав час
скласти колективний вірш про Україну зі щирих і теплих слів. Я почну, а ви
добиратимете останнє слово другого рядка в риму. (Доповнення вірша)
Моя Батьківщина – це хата й…, (калина)
Що виросла біля …. (вікна)
Моя Батьківщина – це вся Україна,
Що в цілому світі …!(одна)
Моя Батьківщина – це села й містечка,
Й верба, що пустила ….(гілля)
І річка красива від нас недалечко…
Уся наша рідна …!(земля)
Моя Батьківщина – це будні і …,(свято)
І неба безмежного шир.
Щасливе дитинство, і мама, і …,(тато)
Це радість, це ласка і …!(мир)
Діти, скажіть а
про що ми ще не згадали, що є необхідним для ознаки нашої належності Україні?
Без чого не має українського народу? (Відповіді учнів)
Учитель. Так,вірно, без мови.
Учень. Мово моя, ти пречиста і славна,
Трепетна, наче ранкова роса.
Ти називаєшся нині – державна!
Все в тобі є і багатство, й краса!
Учениця. Мовою рідною я розмовляю,
Вільно живу я у ріднім краю.
І Україну мою прославляю,
Вірність і серце я їй віддаю.
Учитель. Так, мова наша прекрасна, співуча, мелодійна і ми повинні не цуратися її а
любити і пишатися нею.
4.Підсумок уроку.
Учитель. Сьогодні я подарую вам, діти, цей хліб на вишитому рушникові, щоб була
легкою ваша дорога до знань, щоб ви були здорові, щоб у синьому небі України
був мир, а поміж людьми любов та злагода. Завжди пам’ятайте, що ви діти своєї
рідної і милої України, зі своїми звичаями, традиціями, легендами, казками та
багатою, як земля, українською мовою.
А зараз ми сплетемо віночок із квітів любові для милої і рідної України.
Перед вами вирізані квіти з кольорового паперу, візьміть квіточку, підійдіть до дошки, назвіть слово, яке б характеризувало нашу Батьківщину і приклейте квітку.
Немає коментарів:
Дописати коментар